پیشنهاد قیمت بهتری بنویسید، پروژههای بیشتری را برنده شوید.
وقت نداری مقاله رو بخونی؟ پلی کن و مقاله رو گوش کن.
واضحه که اگه میخواید پروژه موردعلاقه خودتون رو بهدست بیارید، قدم اول اینه که سعی کنید بهترین پیشنهاد خودتون رو برای خریدار ارسال کنید. البته باید توجه داشته باشید که منظور از بهترین پیشنهاد، لزوماً پایینترین قیمت نیست و در کنار قیمت باید به موارد مهم دیگهای هم دقت داشت.
همه ما میدونیم که با توجه به تعداد بالای فریلنسرهای متخصص، شاخص شدن بین اونا و جلب توجه خریداران آسون نیست؛ اما نکاتی وجود داره که با رعایت اونا میتونید توجه خریداران رو جلب کنید و متقاعدشون کنید که پروژه رو به شما بسپرن.
بهتره قبل از هر توضیحی، تفاوت بین پیشنهاد قیمت خوب و بد رو با یه مثال مرور کنیم.
شرح پروژه: «تعدادی اسلاید و دستنوشته را برای شما ارسال میکنم. شما باید آنها را خلاصهنویسی کرده و بهصورت مختصر و مفید بیان کنید».
حالا به نظر شما کدوم یکی از این دو پیشنهاد قیمت بهتر هستن؟
توی پیشنهاد اول مشخصه که مجری، توضیحات پروژه رو خونده و به کار درخواستشده اشاره کرده. خیلی مهمه بهجای اینکه مستقیماً عنوان کنید شرح پروژه رو دقیق خوندید، این موضوع رو توی پیام خودتون به صورت تلویحی نشون بدید. همین طور هم توی این پیشنهاد نیازمندیهای پروژه به تجربه کاری مرتبط ربط داده شده و کارفرما رو با اسم کوچیک صدا زده. البته به طور معمول اسم خریداران در دسترس نیست، اما اگه در دسترس بود، بد نیست که از اون توی پیشنهاد قیمت تون استفاده کنید.
حالا پیشنهاد دوم رو مرور میکنیم. این پیشنهاد ظاهراً یه کپی و پیست سادهاس که برای هر پروژهای میشه ازش استفاده کرد. هیچ اشاره خاصی به درخواستها و الزامات پروژه توی اون وجود نداره. خیلی از فریلنسرها عادت کردن که یه همچین پیشنهاد قیمتی برای پروژههای مختلف ارسال کنن، ولی اگه خودشون رو جای خریدار بزارن، متوجه میشن که حتماً باید تجدید نظر کنن.
برای نوشتن یه پیشنهاد خوب، باید این نکات رو رعایت کرد.
در نهایت توجه داشته باشید فریلنسرهایی که پیشنهاد قیمتهای باکیفیتتری ارائه میدن، شانس بیشتری برای بهدست آوردن پروژهها دارن و درآمد بیشتری کسب میکنن. در صورتی که تمایل دارید پیشنهاد قیمتهای بهتری بنویسید، مقاله “۵ اقدام مهم که فریلنسرها باید هنگام ارسال پیشنهاد قیمت انجام دهند” رو بخونید. این نکات رو برای پیشنهادهای جدید خودتون به کار بگیرین تا تأثیر اونا رو بهتر متوجه بشین.
چرا این نکات رو در پیشنهادهای جدید خود را امتحان نمیکنید؟ تعداد زیادی پروژه وجود دارد که نیازمند مهارتهای شماست.
ممنون از توضیحات ارزشمندتون.