پروفایل خوب، کلید موفقیت فریلنسرها
وقت نداری مقاله رو بخونی؟ پلی کن و مقاله رو گوش کن.
میدونستین برای تاثیرگذاری توی برخورد اول، شما فقط حدود ۷ ثانیه زمان دارید. در واقع ظرف همین مدت کوتاه تعیین میشه که شما مورد توجه قرار میگیرین یا نادیده گرفته میشین. تغییر این تاثیر اولیه هم تقریبا غیر ممکنه. به عنوان یه فریلنسر، پروفایل شما چون اولین جاییه که خریدارا با شما تماس پیدا میکنن، ذهنیت اولیه اونا رو شکل میده. شایدم تنها اطلاعاتی که خریداران میتونن در مورد شما پیدا کنن، فقط همین جا باشه. این نشون میده که پروفایل شما چقدر میتونه توی موفقیتتون نقش مهمی داشته باشه.
خیلی از فریلنسرها با اینکه مهارتهای خوبی دارن، نمیتونن پروژههای زیادی بدست بیارن. یکی از دلایل عمده این مسئله تأثیر قابلتوجهییه که پروفایل یه فریلنسر روی تصمیم کارفرماها داره و اونطور که باید، بهش اهمیت داده نشده. در این مطلب ۴ تا نکته مهم رو با شما در میون میزاریم که بهتون کمک میکنه یه پروفایل خوب برای خودتون بسازید.
نکته اول: حتماً یه عکس مناسب برای پروفایل خودتون در نظر بگیرید
اولین چیزی که بعد از باز کردن صفحه پروفایل شما به چشم میاد، عکس شماست. این عکس میتونه تاحدودی نشوندهنده شخصیت و عملکرد شما باشه. بنابراین حتماً یه عکس حرفهای و باکیفیت برای پروفایل خودتون بزارید. حتی اگه از طرف یه شرکت دارین کار فریلنسری انجام میدین بهتره به جای اینکه از لوگوی شرکتتون استفاده کنید، عکس شخصی خودتونو بزارید. چون اولا گذاشتن لوگوی شرکت ممکنه با قوانین سایت فریلنسینگ تعارض داشته باشه، چون به نوعی اطلاعات تماس محسوب میشه و خریدار میتونه خارج از سایت با شما ارتباط برقرار کنه، ثانیاً کسی که میاد توی یه سایت فریلنسینگ تا پروژه خودشو برونسپاری کنه، عموماً هدفش عقد قرارداد با یه شرکت نیست، اگه میخواست این کارو بکنه احتمالاً از جای دیگهای اقدام میکرد.
نکته دوم: یه رزومه کاری مختصر و مفید برای خودتون بنویسید
وقتی کارفرماها دنبال یه فریلنسر میگردن، مایلن بدونن قراره با کی کار کنن. بنابراین بعد از اینکه عکس پروفایل شما مورد تائیدشون قرارگرفت، رزومه شما رو مطالعه میکنن. به جملهبندی و املای صحیح رزومه خودتون دقت داشته باشین و حتماً یه شرح واقعی و درست از تواناییها و کارهای گذشته خودتون ارائه بدید.
نکته سوم: تجربیات کاری خودتونو به طور کاملاً واضح توی پروفایل نشون بدید
برای خریدارا خیلی اهمیت داره که بدونن شما تجربه انجام کاری که اونا ازتون میخوانو قبلاً داشتین. بنابراین بهتره با ارائه نمونه کاراتون و استفاده از چند تا عکس تا جایی که میتونید به طور واضح تجربیات قبلی خودتونو توی پروفایل مشخص کنین. توجه داشته باشین که یه عکس مناسب میتونه چندین برابر توضیحات شما روی خریدارا تأثیر بزاره.
نکته چهارم: سعی کنید تعامل مناسبی با کارفرماها داشته باشید تا بازخوردهای خوبی توی پروفایلتون ثبت بشه
اغلب کارفرماها برای نظرات و امتیازهایی که از سایر کارفرماها گرفتین اهمیت زیادی قائل هستن. بنابراین اگر پروژههای موفق و امتیازات بالایی داشته باشین و تجربه همکاری خوبی رو برای کارفرماهای قبلی خودتون ایجاد کرده باشین، حتماً در آینده پروژههای بیشتری میگیرین و کسب و کارتون روزبه روز رونق بیشتری پیدا میکنه.